Molntjänsten används av flera olika förbund för att administrera sin tävlingsverksamhet. Supporten handlägger dock inga licenser, tävlingsanmälningar, resultat eller uppflyttningar. Supporten kan inte heller bistå att söka licens, anmäla, avanmäla eller besluta om avgifter eller andra tävlingsfrågor.
Om ni bestämt er för att börja tävla men ännu inte ansökt om licens så börjar ni med att öppna ett användarkonto. Därefter kan ni ansöka om tävlingslicens från Mina tävlingssidor. Har ni frågor ni vill ställa innan ni ansöker om tävlingslicens vänder ni er till den klubb eller skola ni vill tävla för. Har ni problem med att skapa ett användarkonto kontaktar ni den tekniska supporten.
Ni som tävlar eller som har barn som tävlar vänder er i första hand till er egna klubb/skola för support och information.
Ni som är tävlingsansvariga inom en klubb eller skola vänder er i första hand till ert förbund för support och information.
Ni som är ansvariga för tävlingssekretariat vänder er i första hand till förbundet för support och information.
Ni som är förbundsansvariga och behöver hjälp med tävlingsmodulen vänder er till supporten för kundorganisationer.